Florida 2008

Viewing 1 post (of 1 total)
  • Author
    Dennis
    Keymaster

Na lange tijd zoeken en afwegingen gemaakt te hebben, hebben we besloten om eens de oversteek naar de andere kant van de grote plas te wagen…de United states of America dus. Met name de Sunshine state Florida sprak ons erg aan. Hoe is het allemaal verlopen?

De reis

Na wat gepuzzel op Expedia.nl de ideale combinatie van een huisje, vlucht en een huurauto te hebben gevonden, vertrokken we op 28 oktober. We zouden om 12 uur gaan vliegen, dus we wilden wel op tijd weg, omdat we nog langs de KLM balie moesten om een papieren ticket te krijgen voor Yuliya. Pa kon ons niet wegbrengen, dus afgesproken dat hij de auto later op zou halen. Eenmaal op schiphol bij de KLM balie ging het eigenlijk al mis, en daar hebben we vaak last van gehad helaas. Volgens de KLM balie medewerker was alles in orde, en konden we zo vertrekken. We gingen zelf inchecken, en ik had dus alle boardingpasses van ons én van Yuliya gekregen, dus alles léék in orde.

Het boarden gaat echt retetraag omdat iedereen een gesprek aan gaat met de beveiliging over waar je heen gaat, wat je gaat doen, wat je bij je hebt, dus dat duurde al totaal zo’n 1,5 uur (is normaal richting de VS). Eenmaal dat achter de rug, begon het gelazer met de boarding pass…Ik had tóch een ticket voor Yuliya nodig…ehhh…ik ben bij de KLM balie geweest, en dat was niet nodig?…Als een speer met een stewardess naar de KLM balie gerend, daar konden ze Yuliya ook niet vinden…echt…Ik heb een boardingpass!!!…Nou ja…ze zou het in de computer aanpassen, en dan kunnen we gewoon instappen en we moesten het op Orlando Airport op de terugweg even aangeven wat er aan de hand is, en dan zou het zo opgelost zijn… Rolling Eyes not!

De eerste stop is Memphis. We stappen uit, en gaan richting de douane. De douane is streng, maar we komen er zonder problemen allemaal doorheen..We dachten ook dat we niet op de koffers hoefden te wachten, maar we staan wel bij de bagageband om te wachten op de buggy van Yuliya…en tot mijn verbazing zie ik ineens onze koffers op de band voorbij komen…owwww….toch maar gepakt….

De koffers worden meteen weer afgepakt om naar het vliegtuig naar Orlando te brengen…ookeeee… We lopen nu door om wat op het vliegveld rond te kijken (Helemaal Elvis!) en verwachten eigenlijk allemaal arrogante Amerikaanse tientonners tegen te komen…hoe stereotyp…echter is het compleet anders!..de Amerikanen zijn slank, en erg aardig. Bij de Starbucks krijgen we zelfs een koffie met onze namen op de bekers..haha…hoe paai je je klanten..erg leuk! Echter bij de ticketbalie gaat het weer mis met het ticket van Yuliya…grrrrrrrrrrrr…uiteindelijk mogen we instappen, en op de terugweg zou het wel makkelijker gaan….

2 uur later staan we écht in Orlando…Dé fun hoofdstad van de wereld…wat nu te doen…wachten op de koffers?…zouden ze er zijn?….Snel naar de bagage band, en duimen…. Very Happy…..jaaaaaaaaaaaaaa….alles is goed gegaan… Laughing …Nu even kijken waar we heen moeten, want echt duidelijk is dat ook weer niet. Eerste wat opvalt is meteen het enorm hoge Disney gehalte wat meteen al op het vliegveld begint…óveral disney…Very Happy We zijn de meute maar achterna gelopen, en de trein ingegaan naar de vliegveld hallen waar we de auto op zouden moeten halen. Dan de huurauto…eerst even kijken waar we heen moeten…1ste verdieping…Budget balie. Na ruim een uur in de rij te hebben gestaan, eindelijk aan de beurt. Helaas was Expedia fout met hun huurauto, (economy is geen 4 deurs zoals expedia aangeeft, maar een 2 deurs…) dus een upgrade was noodzakelijk (tnx expedia!). Om middernacht staan we eindelijk bij de auto…Een gloednieuwe zwarte Chevrolet Cobalt. Na wat gepruts met de kinderstoel en de Navi, eindelijk onderweg…

Altijd spannend hoe alles eruit ziet, de wegen, de borden, hoe rijdt men hier, en waar we heen moeten. Gelukkig had ik mijn navi meegenomen, en met de TomTom ging het echt gemakkelijk. Van de omgeving niks gezien, want het was pikkedonker, maar wat wel opviel waren de mooie wegen. Via de 417 (Toll) en apopka vineland rd aangekomen op Kyngs Heath Road, waar ons resort was, …althans dat dacht ik…Fantasy World Villas. Ik naar binnen….onze naam niet bekent…echt….wtf is dit nou weer…die gast bellen…bleek dat we 100 meter verderop moesten zijn bij Fantasy World Villas II….Smile

Om 01:00 eindelijk aangekomen, huisje geinspecteerd, en gaan slapen in het FANTASTISCHE kingsize bed!

De eerste dag kijken we eerst wat rond in het huisje zelf, en op het resort. Op het eerste gezicht ziet alles er prachtig uit! Op het tweede gezicht ook, en op het derde gezicht ook…wat een heerlijke omgeving, huis, en resort!

De Auto was ook erg prettig, het huisje ideaal. Nadat ik aan de achterkant van het huisje naar buiten liep, begreep ik ook waarom alle huisjes een soort kooi als achtertuin hebben…net buiten deze kooi lag gewoon een vel van een slang van een meter ofzo…. 🙂

Wat we ook gedaan hebben in het park, was een sessie van het zogenaamde “Timesharing” programma. Wat een rare bedoeling, maar goed…we zouden kaarten krijgen voor Disney, dus why not? Echter de eerste vrouw die wij tegenkwamen en die met ons 90 minuten zou moeten praten zei dat ze het niet kon, want wij spaken geen Engels…ehhh…what?!?…mijn engels is prima…ze wist gewoon dat wij toch niet mee zouden doen aan het programma, en dat het ons alleen om de kortingen ging. De andere man die ons uiteindelijk 90 minuten aan de praat hield wist dat ook, dus hij probeerde ons ook geen huis aan te smeren…maar ze weten wel een showtje te maken hoor…zelfs Russische mensen werden aan tafel geroepen…haha…lachen hoor, maar het is niks voor ons…de toegangskaarten voor Animal Kingdom en Magic Kingdom hebben we wel gekregen uiteraard…top! We konden zelfs nog naar een Aquapark, maar daar hadden we geen tijd voor.

Kissimmee

Het is dé plek om te blijven als je wat van Florida wilt zien, en de disney parken wil bezoeken…Je zit er namelijk middenin! Het eerste wat we deden wat een supermarkt opzoeken, en na 5 minuten rijden komen we een “kleintje” tegen…Een Wallmart Superstore….wwooooowwwwwwwwwww….Het klopt wat je denkt over Amerika…Groot, groter grootst…echt waar, je kan daar je dag vullen met boodschappen doen…ze hebben ALLES…en VEEL…en GROOOOT…de auto werd volgeladen, en voor 150$ hadden we echt veel!

WallMart Ijsjes

Wat mij vooral interesseerde waren de Auto detailing spullen (Mothers en Meguiars), en Olesya was helemaal weg van de Make-up spullen…als je het vergelijkt met Nederland, is het daar bijna gratis….Er ging dus genoeg mee naar huis…:)

Wat we ook nog 2 dagen hebben gedaan in Kissimee, is het Outlet Shoppen…Les voor de volgende keer…Neem nog minder kleding mee, en koop het daar…Niet te gelopen…Hilfiger polo’s voor 8$, truien, broeken…alles…Altijd erg leuk om veel te kopen voor weinig…haha

Animal Kingdom

Uiteraard bestond onze vakantie niet alleen uit het winkelen, en rondrijden…een van de parken die we wel wilden en konden bezoeken met Yuliya, was Animal Kingdom. Zeg maar een enorm grote dierentuin in Disney style:

het park zelf is echt schitterend. je kan allerlei activiteiten doen, en een daarvan is de safari. In Nederland heb je dat ook, maar in Animal Kingdom is het allemaal echt vele malen beter, mooier, en het is net of je in een heuse film zit…Superleuk is dat. Aan het eind van de dag is er dan ook nog een traditionele Disney optocht, die Yuliya echt helemaal geweldig vond. Voor mensen die actie zoeken is dit niet het park waar je moet zijn, maar voor gezinnen is dit een park wat je echt moet bezoeken!

Cocoa Beach

Uiteraard hadden we niet elke dag zin om te shoppen of om naar een pretpark te gaan, en wilden we ook wat van de omgeving zien. Als eerste besloten we om de oostkust eens te bezoeken, lekker op het strand te liggen, en het indrukwekkende NASA terrein eens op te gaan.

Eerst lekker ontbijten natuurlijk, want wat betreft eten kun je je lol op in de States…heel simpel bruin brood, boter, kaas en “Turkey bacon” …woooow….de boterham even in de rooster…boter erop…(geen idee wat de boter was helaas, maar sodeju wat een lekkere…zoute boter!…ook zonder beleg kon je het brood zo naar binnen werken! Wat kaas erop en Turkey bacon! Dit ontbijt is een lekkere start van de dag!

Een uurtje later onderweg richting de oostkust van Florida. Cocoa Beach leek ons wel een leuk plekje om lekker te relaxen en even te zwemmen…nou ja…het zwemmen was eigenlijk niet zó. Het water was namelijk echt koud! De zon scheen wel, en Yuliya vond het zand wel leuk, dus we hebben wel een beetje in het zand gelegen, kijkend naar surfers…:)

Het was wel duidelijk dat we er niet in het hoogseizoen waren, want het was wel rustig, zowel op het strand als in de restaurantjes bij het strand. Op de terugweg zagen we al in de verte het enorme gebouw van NASA….Op de een of andere manier toch een super indrukwekkend iets…Vanaf hier gaan “we” de ruimte in! Even later zijn we het enoooorme terrein opgegaan, en wat rondgreden. Het was al te laat om een excursie te doen, maar we hebben toch wat kunnen zien van de indrukwekkende space shuttle…:

Magic Kingdom

Uiteraard zijn we ook in hét Disneypark geweest…Magic Kingdom…wat een geweldig leuk park, en alles brengt zoveel herrinneringen mee…de muziekjes…de figuurtjes…alles Disney..:) je kmot het park meteen binnen op Mainstreet, en dan zie je meteen hét disney symbool…het kasteel:

Het park zelf is ook echt schitterend, alle attracties zijn zo leuk gedaan…bij sommige moset je helaas wel lach wachten, en viel de attractie wat tegen, maar goed (Peter Pan dus…;) ) Maar verder…schitterend!:

Viewing 1 post (of 1 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.