- This topic has 0 replies, 1 voice, and was last updated 9 years, 11 months ago by
Dennis.
-
AuthorPosts
-
05/06/2016 at 08:09 #4519
Dennis
KeymasterDit jaar waren we al op vakantie geweest naar Kefalonia, maar we wilden toch samen nog een weekje de zon opzoeken. Weken zijn we bezig geweest, en 2 dagen voor we wilden vertrekken hadden we een reis naar Bonaire uitgezocht…Op de site beschikbaar, maar na bellen bleek deze toch niet beschikbaar…dus weer verder zoeken…uiteindelijk konden we maar 1 ding doen…via Expedia een reisje naar Florida dan maar…;) ok ok…ook geen straf natuurlijk…:lol:
Yuliya zou gezellig een weekje bij oma in Arnhem blijven, en wij zouden een weekje in de zon gaan liggen. Wederom zijn we naar Kissimmee geweest omdat dat vorige keer toch zo goed bevallen was…alleen nu zijn we nu in een ander resort geweest -> Oak Plantation Village. Na een stroeve start zijn we toch super tevreden over dit resort! Niet duur, dus zeker een aanrader! Als we nog eens gaan dan zullen we zeker dit resort overwegen!
Over stroeve start van de vakantie gesproken. Het leek wel of alles wat mis kon gaan mis ging (Murphy in the house!). Pieter bracht ons naar het station van Arnhem, waar de trein naar schiphol om 8:00 zou vertrekken…let wel…zou vetrekken…na een uur in een over- overvolle trein op het station te staan, gingen we eindelijk onderweg…(De trein kwam aanrijden en ging meteen stuk ofzo…?) Goed begin. Op Schiphol aangekomen meteen ingechecked…geen probleem…paspoort controle…geen probleem…dan het interview wat standaard is als je naar de USA gaat….daar beginnen de problemen volgens mij…Gewoon de standaard vragen alleen de laatste vraag “waarom zo laat geboekt?” levert wat gebel op…maar goed …waarom niet zo laat boeken? Het kan toch? Na wat bellen van de beveilger kreeg ik een sticker op mijn paspoort…wat is dat nou weer? Dat zouden we later wel te weten komen….Verstomd
De eerste trip was met United (ja…die vloog in het WTC in New York, dus dat heb ik Olesya maar niet verteld) naar Washington in een (oude!!) Boeing 777. Het eten was ok, personeel uit begin vorige eeuw (héél oud) en dan het entertainment. Elke film moest op hetzelfde moment beginnen, dus als er dan een drama film van 3 uur tussen zit, kun je pas elke 3 uur een film kijken….niet handig! Maar goed dat is te overleven..beetke lezen, puzzelen. Dan de landing in Washington….holy f**k…we dachten dat dit onze laatste minuten op aarde was…allemachtig…luchtzakken, heen weer, slingeren, en met een kwak op de grond gestort….pfffff…Echt te bizar…zo’n “landing” heb ik nog nooit eerder meegemaakt…met zweethandjes kijken we elkaar aan, en links en rechts zien we nog wat mensen verstijft zitten.
Eenmaal op Dulles Airport Washington snel de koffer gepakt, en naar de paspoort controle. Daar weer de standaard vragen over werk en wat we komen doen enzo..alles leek normaal. Dan willen we het aangifte papier inleveren en doorlopen…en ja hoor…”Meneer, geef uw paspoort maar en ga daar maar in de kamer zitten”…ehhh…ookééé?!? Samen met nog een tweetal passagiers 30 minuten gezeten en worden we omgeroepen, er komt een vrouw naar ons toe met onze paspoorten, en weer een interview…(?!?)…met dezelfde vragen als bij de paspoort controle…wat is dit nou weer…het bleek een standaard iets te zijn waarbij willekeurig mensen eruit gepikt worden…jaja…willekeurig steeds dezelfde personen zeker…maar goed….ook dat weer overleeft, maar mén..wat een onvriendelijkheid en de onzekerheid van wat er aan de hand is, is niet ook prettig….
Verder is Dulles Airport wel leuk…leuke winkeltjes….veel eten, vanalles en nog wat, dus daar hebben we een beetje rondgekeken.
Dan de reis naar Orlando International Airport….ahhhhhhhhhhhhhhhhh…2 uur lang vréselijke turbulentie, luchtzakken…noem maar op, echt een dramavlucht…Olesya vliegt al niet graag, dus die was wel bang…en ikzelf had ook wat klamme handjes…
Eerste wat ik dacht in Orlando…”Wat kan nog meer mis gaan”…juist ja…de koffer. Het was rustig op Orlando Airport, en daar staan we dan bij de band om de koffer op te halen…steeds minder koffers, en dan staat de band stil….ehhh…Waar is onze koffer dan?…grrrrr…MURPHY!!! ..Onze koffer is achter gebleven in Washington…AHHHHHHHHHHHHHHHH. Een vriendelijke mevrouw van de koffers aangesproken, papieren ingevuld, coupon gekregen met een referentie nummer en volgens de dame zou de koffer met de volgende vlucht s’nachts om 1:00 komen, maar dat leek mij al sterk, want in Washington zag ik al dat de volgende vlucht pas de volgende ochtend 09:00 zou vertrekken). Als compenssatie hebben we maar een dikke Auto opgehaald (Dodge Charger…héérlijk!)…:)
Op naar het resort…inchecken ging goed..vriendelijk personeel. We kregen kamer 110 meteen aan het zwembad Ideaal dus..eenmaal in het huisje…wel potverdorie…niet schoongemaakt..geen bed opgemaakt..dat ging dus óók mis!..daarna kamer 310 gekregen…en ja hoor..dat was nóg slechter..maar goed..we waren moe en wilden slapen…om 04:00 weer wakker geworden, en zijn we gaan kijken of onze koffer er al was, en zoals verwacht…nog niet…Meteen gezegd dat we niet in 310 wilden blijven..er was vanalles kapot, en vies!
De mevrouw schrok er een beetje van, en begreep ook niet waarom wij kamer 310 hadden gekregen, en bood excuses aan en bracht ons weer naar 110, die inmiddels schoon was. Deze kamer was echt uiteindelijk echt ideaal! Mét internet (Enige Wireless netwerk is bij het zwembad, en daar hadden we dus in het huisje ook bereik.) We zweten ons rot en kunnen ons niet omkleden want de koffer is er niet. We zijn maar naar de Wallmart gegaan en lekker inkopen gedaan…s’middags om een uur of 15:00 zijn we naar het huisje gegaan, en tot onze grote opluchting was de koffer er…YES! Nu kunnen we ontspannen en vakantie vieren.
Wat wilden we gaan doen deze vakantie? Eigenlijk alleen maar lekker shoppen en op het strand liggen…Dat hebben we dus ook gedaan…Niet heel veel rondgereden, of Disney parken bezocht..Lekker niksen…:)
Shoppen
Het allereerste wat we gingen doen was de Wallmart afstruinen naar de spulletjes die we vorige keer zo leuk vonden…Beauty voor Olesya, en auto detailing voor mij…verder natuuuurlijk het geweldige eten wat er te krijgen is….Echter het enige wat er nog overgebleven was, was het eten…de beauty spullen en autodetailing spullen vielen wat tegen…eigenlijk had ik er niks van nodig, dus ik heb niets gekocht…Ook uit de winkel van Pepboys heb ik niks meegenomen, alhoewel daar wél veel te krijgen was, maar ik had het niet echt nodig…dus niets meegenomen. Vlees enzo kost bijna niks, maar het fruit…zohee…dat was duur zeg! Niet gek dat men liever een gebraden kippetje koopt dan 2 tomaten…:)
Uiteraaaard zijn we ook aardig bezig geweest in de outlet stores…alhoewel niet zoveel als vorige keer, hebben we toch een hoop leuke dingen voor Yuliya meegenomen..Truitjes, rokjes, shirtjes….allemaal heel leuk! Zelf heb ik nog een mooie Hilfiger zonnebril en wat US-Polo polo shirtjes meegenomen. Eerlijk gezegd shopped het ook niet zo lekker als het 35 graden is…:)
Clearwater
Wat is het hier toch geweldig vertoeven..We wilden allebei graag een keertje dolfijnen spotten, dus hebben we 2 kaartjes gekocht voor de Seascreamer. Een grote speedboot die de golf van Mexico op gaat om te “spelen” met dolfijnen…nou..dat was zéker goed gelukt!:
Eén woord: Geweldig! Even heen en weer varen, en continue dolfijnen die uit het water opspringen!
Daarna zijn we naar Honeymoon Island Statel park geweest om lekker te zonnen, zwemmen en snorkelen. Het water is echt lekker warm, helder, dus daar hebben we ons prima vermaakt…alleen ben ik daar echt bizar verbrand op mijn rug door het snorkelen…:( Hoort erbij, en het was wél erg leuk! Op tijd weer terug naar “huis” lekker eten, en weer een keertje naar downtown Disney.
Daytona
Aan de oostkust heb je ook een strand natuurlijk, en daar zijn we ook naar toe gegaan. Vorige keer zijn we naar Cocoa beach geweest, en nu wilden we wat anders…Ik had grote verhalen gelezen over Daytona Beach, en wilde zelf wel eens Daytona Speedway zien…Daytona speedway zijn we alleen langsgereden, maar toch een geweldig gezicht…Midden in de stad zo’n enorme speedway met de mooiste posters erop. Het strand was …nou ja…een strand…je kon er met je auto op, dat was wel apart, maar verder was het niet zo veel bijzonders…wit zand, klein beetje golven, en zanderig water, dus ook niet snorkelen…Wel lekker in de golven aan het klooien geweest, dus al met al best leuk hoor, maar niet zo leuk als clearwater.
Lobsters!
Vorige keer zagen we af en toe een kever rijden met een hele grote kreeft op zijn dak, en steeds overal reclames over kreeft eten, dus deze keer hadden we zoiets van: laten we dat eens gaan proberen! Gewapend met een kortingsbon gingen we naar “Boston Lobsters”. Onbeperkt eten voor 34 dollar pp. Hmmm…niet goedkoop, maar je kan onbeperkt kreeft eten, dus toch maar gedaan….hadden we daar naderhand even spijt van zeg…allemachtig….al het eten was écht baggervet, de kreeften zijn 95% niet eetbaar, en wat eetbaar was, was niet lekker…dus dat doen we ook niet meer…Allebei waren we naderhand ietwat misselijk van de vettigheid…niet voor herhaling vatbaar dus… 🙁
Terug reis
Ik had het al eerder aangegeven…Er was iets aan de hand met mij met de reis…wat wist ik nog niet, maar dat zou ik snel te weten komen. Bij het inchecken werd mijn paspoort ingenomen, en gingen ze ineens héél moeilijk doen over 5 kilo extra gewicht..>We hadden 1 koffer voor 2 personen, dus vreemd genoeg kunnen we wel 40Kg in 2 koffers meenemen, en niet 25 Kg in 1 koffer…We moesten het eruit halen, of 150$ betalen…naja zeg…3,5 kg eruit gehaald, in tassen gedaan, en toen was het wel goed. Dus in plaats van het gewicht in de koffer, namen we het gewicht nu mee de Cabin in. Vreemd genoeg kreeg ik mijn paspoort nog steeds niet terug, en op mijn boarding pass stond ineens SSSS gestempeld.
Ik wist niet wat het betekende, maar het is dus een extra extra controle op ALLES wat je bij je hebt…tot en met extra drugscontroles en explosievencontroles…en gefouilleerd worden midden in de vertrekhal; in een glazen kooi…heerlijk…Andere reizigers zullen ook wel gedacht hebben dat ik een terrorist was ofzo…dat was echt niet cool… 🙁
Verder was de reis met Lufthansa echt geweldig…prachtig nieuw vliegtuig, lekker eten, geweldig entertainment! Het wachten op Frankfurt was minder, want we waren allebei inmiddels aardig stuk van de lange dag, en we zaten ergens ver weg gestopt op het vliegveld, maar ja…andere vluchten naar scandinavie werden geannuleerd vanwege kapotte toestellen, dus dat was ook leuk, maar het toestel wat wij hadden van Lufthansa was bijna een privé jet, en prima te doen voor de 45 minuten durende vlucht…:)
Al met al was de vakantie erg leuk, en ondanks alle tegenslagen wil ik toch graag weer naar de USA….:)
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.